maandag 1 februari 2016

Ja mijn breiwerkje is af, wilde het eigenlijk nog in de maand januari posten. Maar ja dan moet je wel je plannen uitvoeren he....
Het is dus nu toch in februari terecht gekomen. Eigen schuld dikke bult. Dat heb je als je te vaak dingen uitstelt om te doen.



De fantasie steek in het voorpand moest eigenlijk een ajourpatroontje worden. Maar na een dag breien, uithalen, natellen en weer opnieuw beginnen dat maar niet gedaan. En deze steek uitgezocht en daar kwam ik wel uit en vind ik ook heel mooi staan.
Aan een goede vriendin later het ajourpatroontje  laten zien en gevraagt of er soms een fout in stond. En ja hoor later kreeg ik van haar het patroon uitgewerkt terug met proeflapje. Er zaten heel veel fouten in het beschreven patroon. Vandaar dat ik er niet uit kon komen. Maar nu heb ik wel de goede versie in mijn bezit. Dus ga dat zeker nog een keer breien. Want dat was toch mijn eerste keus.
Dit gilet vest heb ik verder zonder patroon gebreid. Gewoon een passend kledingstuk nagemeten en proberen na te breien. Warme truien vind ik vaak te warm en dit is net lekker over een tshirt heen en geeft op de plaatsen waar ik warmte wil genoeg comfort.
Dus missie geslaagt!! Gewoon durven en beginnen.
Tot de volgende keer maar weer.

1 opmerking: